Site Bijuterii Frumoase

11 iulie 2015

Statiunea Kemer - Turcia

Buna dimineata,

Aseara ne-am intors din Kemer si va pot spune ca e o statiune minunata, situata la aprox. 40 km de statiunea Antalya intr-un loc pitoresc, intre varfurile abrupte ale muntilor Taurus si apele turcoaz ale Marii Mediterane.
Clima in Kemer este tipic mediteraneana, cu vreme uscata si fierbinte iar apa marii foarte calda. Noi am plecat pe 2 iulie si apa a avut 24 - 25 grade iar afara au fost intre 30 si 33 de grade, deci a fost perfecta pentru familia noastra incat am stat numai in apa...sezlongurile le-am folosit doar pentru a depozita "bagajele". Plaja cu pietris sau nisip este spalata de o apa curata care isi pastreza limpezimea pana in larg. Aerul este parfumat cu miros de rasina, crengile de pin protejeaza de soarele arzator, iar vanturile sunt domolite de crestele muntoase. Muntii stancosi ai acestei regiuni, acoperiti cu paduri dese de pin, strajuiesc indeaproape statiunea Kemer, situata chiar pe malul marii. Localitatea este incantatoare: un peisaj pitoresc cu iahturi care se leagana la tarm, un parc frumos amenajat pe malul marii, multe vile acoperite de flori si verdeata, un bazar colorat organizat in zilele de luni.
Din apropierea statiunii incepe parcul national Yurukler, recunoscut pentru pesterile sale deosebit de frumoase, iar putin mai departe se afla ruinele oraselor antice Olympos si Phaselis.
Transferul pana la hotelul din Kemer a durat aproximativ o ora si jumatate iar drumul de-a lungul tarmului a fost foarte placut, am trecut prin tunele luminate care mai sunt numite si „tunelul dorintelor” deoarece la trecerea prin ele trebuie sa ridici mainile, sa-ti tii respiratia, sa-ti pui o dorinta si sa ramai in aceasta pozitie timp de 300 de metri. Nu stiu sigur daca dorinta se va indeplini, dar cert este ca turistii se amuza mereu de aceasta superstitie!
O sa va povestesc mai multe marti cand ma intorc. Acum plecam sa mancam fructe direct din natura pe Valea Slanicului de Buzau.